30 Ocak 2013 Çarşamba

Müşteri bulamadığı ürünü nasıl satın alır?


Bulunamayan ürün satılamaz.

Kalitesi, ambalajı, fiyatı, reklam ve tanıtımı ne kadar iyi olursa olsun, müşteri satın almak için gittiğinde ürünü bulamıyorsa, satın almasını ertelemeyip, kolaylıkla rakip ürünlere, alternatif firmalara kayıyor. Bir anlık boşluk bile, tek bir satış değil, belki müşterinin aylarca, yıllarca ihtiyacını rakiplerden karşılamasına sebep olabiliyor.

Ürün bulunabilirliğini sağlamak fiziksel ürün pazarlayan her sektörün olmazsa olmazıdır. Reyonların, rafların ve satış noktalarının sürekli ve sistematik takibi, kontrolü etkin bir kategori yönetiminin başlıca görevidir.


900TL'ye 200 farklı satış noktası nasıl denetlenir?
Bir müşterimiz, 26 farklı ilde, farklı ilçelerde bulunan, supermarket ve yerel marketlerden oluşan 200 satış noktasını 3 günde kontrol etti. Bunun için web portalinden giriş yapıp önce görevi oluşturdu.
Görev şu adımlardan oluşuyordu:


  1. Ürünün sergilendiği reyonun fotoğrafının çekilmesi (Sistemimizde istendiği kadar fotoğraf alınması sağlanabiliyor)
  2. Çoktan seçmeli ve çok seçimli bir soru ile ürün gamında bulunan hangi ürünlerin ve hangi gramajlarının bulunduğu soruldu.(İstendiği kadar soru eklenebiliyor)
  3. Sergilenen ürün gruplarının son tüketim tarihlerinin girilmesi istendi.
  4. Raflarda fiyat etiketlerinin bulunup bulunmadığı kontrol edildi.
  5. Kontrol edilen her satış noktasının koordinatları tespit edildi (harita tabanlı raporlama sistemlerinde kullanılmak üzere)


Her bir nokta ve görevi yapacak kullanıcı için 4.50TL ücret belirlendi. Bir noktayı birden fazla kişiye kontrol ettirmek de mümkün, ancak müşterimiz her noktanın bir kişi tarafından denetlenmesini yeterli buldu.

Ve görev aktive edilerek zoozz kullanıcı kitlesine yayınlandı. Günlük hayatını yaşarken bulunduğu konuma yakın mikro görevler yaparak ek kazanç sağlayan ve Türkiye'nin en büyük mobil saha işgücünü oluşturan kullanıcılar, görevleri akıllı telefonları ile zoozz uygulamasını kullanarak yapmaya başladı.

Sonuç
Görevler yapılıp, ana sunucularımız ile senkronize oldukça, müşterimize otomatik e-mailler ile bilgilendirmeler gelmeye başladı. Müşterimiz portalden görev yönetim arayüzüne ulaşarak sonuçları kontrol edip onayladı veya eksik bulduklarının kritiklerini girip, kullanıcıların ekskleri düzeltmelerini sağladı. (Herhangi bir kritik girilip görev onaylanmadığında, görevi yapan kullanıcıya anında bilgi gidiyor)

68 saatte 200 nokta ziyaret edilmiş ve sonuçlar müşterimize ulaşmıştı.

Son olarak tüm sonuçların excel formatında çıktısı alınarak, tüm kritik doneler analizler için hazır hale geldi.

=> Sizde ücretsiz ve kredi kartsız üye olun.
=> Daha fazla bilgi için sunumumuzu izleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder