26 Aralık 2012 Çarşamba

Mağazalarınızı sürekli nasıl denetleyebilirsiniz?


Yönetim kademesinde alınan kararların uygulamaya konulması son derece zor bir süreç. Organizasyonlar büyüdükçe yönetim ile müşteriyle karşı karşıya gelen operasyonel ekip arasında iletişim kopuklukları yaşanabiliyor.

Denetimler ile alınan kararların güncelliği, satış noktalarında uygulama ve standardların yeknesaklığı pekiştiriliyor. Otokontrol, şirket kültürünün devamlılığı, maliyet yönetimi gibi avantajlarını herkes biliyor.

Denetim pahalı olmak zorunda değil!
İyi denetim pahalıdır diye bir kural yok. Denetim, ayda bir 2-3 ayda bir yapılan bir faaliyet de olmamalı. Hızla gelişen son derece dinamik dünyamızda bilgi artık çok hızlı bir şekilde güncelliğini yitiriyor ve süratle eskiyebiliyor.
Bunun için de denetim kolay organize edilebilen, çabuk sonuçlandırılabilen ve sık sık tekrarlanabilen bir faaliyet olmalıdır.
zoozz ile bu mümkün. Web arayüzü ile istediğiniz nitelik ve detayda görevi bir kaç dakika içerisinde tasarlayabiliyorsunuz. Değişik adım tipleri ile son derece detaylı görev talimatları oluşturup, karşılaştırılabilir sonuçlar alıyorsunuz. Bir tık ile görevi zoozz'un 2000'i aşkın üyesine yayınlıyorsunuz. İşin yapılacağı konuma en yakın kullanıcılar anında bilgileniyor ve sonuçlar bazen dakikalar içerisinde gelmeye başlıyor.

Görevleri oluştururken, denetleyenin yapması gerektiği adımları farklı eylem tiplerinden seçerek ve istediğiniz şekilde talimatlandırarak yapabiliyorsunuz. 

Eylem tipleri nelerdir?

  • Açık uçlu sorular
  • Çoktan seçmeli (tek ve çok) seçimli sorular
  • Fotoğraf
  • Koordinat alma


Örnek bir görev tasarımı: Mağaza denetimi

1. (Fotoğraf) Mağazanın dışarıdan sağ vitrin fotoğrafını çekiniz
2. (Fotoğraf) Mağazanın dışarıdan sol vitrin fotoğrafını çekiniz
3. (Fotoğraf) İndirim reyonunun fotoğrafını çekiniz
4. (Açık Uçlu Soru) Kaç personel çalışıyordu?
5. (Çoktan seçmeli soru/Evet-Hayır) Yanmayan spot varmıydı?
6. (Fotoğraf) Görüntü bozan birşey (kargo kolisi vs.) varsa fotğrafını çekiniz
7. (Çoktan seçmeli soru) Mağazanın temizliğini değerlendiriniz.
8. (GPS) Mağaza önünden +- 65m sapma ile koordinat alınız.

Bu şekilde, istediğiniz zorlukta görevi detaylandırarak, sınırsız sayıda adım oluşturarak titizlikle tamamlanmasını sağlayabilirsiniz. Bir kere oluşturduğunuz görevi çoğaltıp, arzu ettiğiniz gibi tekrarlayabiliyorsunuz. Görevi yapmasını istediğiniz kullanıcı sayısını da siz belirliyorsunuz.

Detaylı bilgi için sunumumuzu izleyin.
Hemen üye  olmak için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder