12 Aralık 2012 Çarşamba

Mikrofonu müşterimize nasıl uzatırız?

Müşterilerin, ürünlerini, hizmetlerini niçin tercih ettiklerini veya etmediklerini birinci ağızdan duymak işletmeler için paha biçilmez kıymettedir.  Alınacak cevaplar, şirketler için ürün tasarımlarını, fiyatlandırmalarını, dağıtım stratejilerini ve bunun gibi daha bir çok unsuru etkileyecek içgörüler, gözlemler barındırır. Müşteri davranışlarını, satın alma kararlarını etkileyen parametreleri anlamak için müşteri ile etkileşim şart.

Bunları hepimiz biliyoruz. Çözüm bir anket oluşturup bilgiyi toplamak. Anketin soruları da hazır. Bunu da yaptık. Şimdi sorun cevaplayacak kişileri bulmakta. Bir alışveriş merkezinde veya yaya trafiğinin yoğun olduğu bir yerde yapılabilir. Ancak bu şekilde tüketici ile karşı karşıya gelinecek nokta sayısını artırmamız gerekir ki, örnek teşkil edecek bir kitleye ulaşabilelim. Dikkat maliyetler katlanmaya başladı bile. Verilerin toplanıp konsolide edilmesi, raporlanması da ayrı bir süreç. Bir yandan konu da sıcaklığını yitiriyor.


Basit bir sorunun cevabını almak böyle, günler haftalar sürmek zorunda mı?

O zaman web üzerinden elektronik olarak yapalım bu işi. Gayet basit bir şekilde sorularımızı yayınlayıp, cevaplarını alabileceğimiz sistemler mevcut. Ama burada da tüketicileri anketimizi yapmaya davet etmemiz gerekiyor. Böyle bir tüketici veritabanı yoksa burada da tıkandık.

Pratik bir çözüm: zoozz


zoozz'un 62 ile yayılmış 2.000 kişiye ulaşan üye topluluğu aynı zamanda dikkatli bir tüketici kitlesi. Bu bilinçle, anket cevaplamaya da hevesliler. zoozz'un güçlü altyapısı ile:
- istediğiniz sayıda sorudan (çoktan seçmeli, açık uçlu vs.) oluşan;
- fotoğraf ile zenginleştirilmiş (mesela evdeki buzdolaplarının fotoğraflarını çekmelerini isteyebilirsiniz)
- her deneğin gps konumunuda kayda alabilir
- sonuçları anında excel formatında dışa aktarabilir
- Deneklerin yaş, eğitim düzeyi, meslek gibi demografik özellikleri ile birlikte

anında anket oluşturup, yayınlayabilir, bugün sorduğunuz sorunun cevabını bugün almaya başlayabilirsiniz.

İyi de ücret?

Siz belirliyorsunuz. Bir müşterimiz 300 kişilik ve 12 soru, 2 fotoğraftan oluşan bir anketi 450TL gibi bir bütçe ile 48 saatte sonuçlandırdı!

Üye olup, hemen başlayın!

Daha fazla bilgi için prezantasyonu izleyin!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder